poniedziałek, 16 marca 2015

Wizerunek firmy a negatywne wpisy w Internecie



Internet to obecnie najbardziej nośny środek masowej komunikacji. Wykorzystywany jest do różnych celów – służy m. in. zdobywaniu informacji na temat poszczególnych firm oraz oferowanych przez nie usług. Opinie te mogą firmie pomóc lub zaszkodzić – w zależności od tego, jakim odznaczają się charakterem.

Dlaczego negatywnych wpisów nie wolno lekceważyć?
Publikowanych w Internecie wypowiedzi firmy nie powinny lekceważyć – zwłaszcza wówczas, gdy w rachubę wchodzą wpisy o negatywnym wydźwięku. Trzeba mieć świadomość tego, że stopień ich szkodliwości jest niezmiernie wysoki. Są one w stanie doprowadzić nawet do bankructwa firmy, dlatego też sprawę należy monitorować na bieżąco. Z drugiej strony niezbędna jest świadomość tego, iż usuwanie opinii z google nie jest proste (google to najpopularniejsza wyszukiwarka, stąd też uzyskane dzięki niej efekty wyszukiwania liczą się najbardziej). Najczęściej szanse na usunięcie negatywnego wpisu są niewielkie – i to z bardzo różnych względów.
Jak radzić sobie z problemem?
Nie oznacza to wcale, że nadszarpniętego wizerunku nie da się naprawić – niemniej jednak istotne jest to, aby działania podejmować błyskawicznie. Wiele korzyści może w tym momencie przynieść zastosowanie marketingu szeptanego przybierającego rozmaite formy takie jak np. marketing szeptany na forach. Odpowiednio zredagowane wypowiedzi zamieszczane na forach tematycznych, portalach społecznościowych etc. przedstawiające firmę w korzystnym świetle mogą przynieść dużo dobrego. Trzeba przy tym pamiętać o paru zasadach takich jak np. stosowanie właściwie dobranych fraz kluczowych czy formułowanie wypowiesz w taki sposób, by wyglądały jak napisane przez przeciętnego internautę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz