Internet to obecnie najbardziej
nośny środek masowej komunikacji. Wykorzystywany jest do różnych celów – służy m.
in. zdobywaniu informacji na temat poszczególnych firm oraz oferowanych przez
nie usług. Opinie te mogą firmie pomóc lub zaszkodzić – w zależności od tego,
jakim odznaczają się charakterem.
Dlaczego negatywnych wpisów nie wolno lekceważyć?
Publikowanych w Internecie
wypowiedzi firmy nie powinny lekceważyć – zwłaszcza wówczas, gdy w rachubę wchodzą
wpisy o negatywnym wydźwięku. Trzeba mieć świadomość tego, że stopień ich
szkodliwości jest niezmiernie wysoki. Są one w stanie doprowadzić nawet do
bankructwa firmy, dlatego też sprawę należy monitorować na bieżąco. Z drugiej strony
niezbędna jest świadomość tego, iż usuwanie opinii z google nie jest proste (google
to najpopularniejsza wyszukiwarka, stąd też uzyskane dzięki niej efekty wyszukiwania
liczą się najbardziej). Najczęściej szanse na usunięcie negatywnego wpisu są
niewielkie – i to z bardzo różnych względów.
Jak radzić sobie z problemem?
Nie oznacza to wcale, że
nadszarpniętego wizerunku nie da się naprawić – niemniej jednak istotne jest
to, aby działania podejmować błyskawicznie. Wiele korzyści może w tym momencie
przynieść zastosowanie marketingu szeptanego przybierającego rozmaite formy
takie jak np. marketing szeptany na forach. Odpowiednio zredagowane wypowiedzi
zamieszczane na forach tematycznych, portalach społecznościowych etc. przedstawiające
firmę w korzystnym świetle mogą przynieść dużo dobrego. Trzeba przy tym
pamiętać o paru zasadach takich jak np. stosowanie właściwie dobranych fraz
kluczowych czy formułowanie wypowiesz w taki sposób, by wyglądały jak napisane
przez przeciętnego internautę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz